Centrul de vacanţă Gavroche – Ce facem în vacanţă?

  • August 31, 2015
  • Evenimente

Anul acesta, în perioada 1-13 septembrie, primăria comunei Riu Sadului în parteneriat cu Asociaţia de Prietenie Ille et Vilaine Sibiu, organizează a V-a ediţie a centrului de vacanţă Gavroche, la Rîu Sadului, la Căminul Cultural, în fiecare zi, de la ora 9.00 la ora 17.00, pentru copiii in vârstă de 4-14 ani. Proiectul este finanţat de primărie şi îşi propune implicarea copiilor din comunitate în diverse activităţi ludice cu scop instructiv-educativ în vederea formării personalităţii, în condiţii de securitate şi sub supravegherea animatorilor profesionişti.
Nu se percepe taxă de participare, adică este GRATUIT! În plus, voi vă luaţi sandwich-ul pentru prânz, noi dăm apa şi două gustări!
Persoanele interesate să participe ca VOLUNTARI în cadrul echipei de animatori sunt binevenite din partea comunităţii sau din afara ei! (Părinţi, bunici, fraţi, surori, elevi, studenţi, pensionari, salariaţi sau nu, oricine este binevenit, pentru o zi, sau mai multe, pentru o săptămână sau toată perioada!)
Activităţi propuse: jocuri, desene, teatru, ieşiri în natură, invitaţi din afara comunităţii şi multe, muuuulte surprize!
Haideţi să profităm cu toţii de ultimele zile de vacanţă!

Descrierea proiectului “Ce facem în vacanţă”?, adică despre organizarea centrului de vacanţă Gavroche:
“Uneori mă întrebam de ce nu face cineva ceva. Apoi am înţeles că acel cineva sunt eu.” (Anonim)
Trăim într-o comunitate în care pentru ocuparea timpului liber copiii folosesc televizorul, internetul şi… atât. Activităţile organizate de animatori, persoane formate şi care au experienţă, în cadrul unui centru de vacanţă, le dezvoltă copiilor abilităţi ca lucrul în echipă, comunicarea, socializarea, autonomia, implicarea în cadrul grupului, respectarea regulilor, adaptabilitate. Aceste abilităţi nu sunt dezvoltate dacă privim la televizor sau ne jucăm pe internet. În cei patru ani (2007, 2008, 2009, 2010) în care am mai organizat aceste activităţi în timpul vacanţelor şcolare am observat o îmbunătăţire evidentă a relaţiilor dintre copii, a capacităţii de exprimare şi implicare. Mulţi dintre participanţii acestor ediţii au continuat implicarea în plan personal, în alte proiecte sau în viaţa comunităţii.
Jocul este o metodă naturală şi la îndemâna copiilor, fiind un bun prilej de a modela şi forma personalitatea cetăţenilor de mâine ai comunei.
„Timpul liber poate însemna şi un timp preţios pentru dezvoltarea personală. Utilizat cu atenţie el poate contribui la construirea personalităţii şi a identităţii copilului.
Momentele petrecute în timpul liber sunt momente de descoperire a celuilalt, a lumii, a lui însuşi, momente de trăire pe viu a valorilor şi regulilor necesare convieţuirii în societate. Este perioada unei educaţii informale care o completează pe aceea primită în şcoală sau în familie” (Extrase de pe site-ul Asociaţiei de Prietenie Ille et Vilaine, Sibiu, www. apivs.ro )
Cuvântul « animator » vine din latinescul « animus » care inseamna suflet, “a anima” = a “însufleţi”.
“Animatorul are un important rol educativ fiind un educator specializat în organizarea şi însufleţirea activităţilor extraşcolare şi de vacanţă, activităţi care se constituie într-un al treilea spaţiu educativ, complementar şcolii şi familiei în munca de educare şi formare a copiilor şi tinerilor.
Animatorul face din centrul de vacanţă un loc privilegiat, un spaţiu de dialog, de libertate asumată, în care publicul participant (copilul, tânărul, adultul) poate să se exprime, să practice activităţi ludice de calitate, în deplină securitate, reuşind să se integreze în colectivitate” (Extrase de pe site-ul APIVS, www. apivs.ro).
Centrul de vacanţă este un concept preluat de la francezi, adaptat condiţiilor din România. În Franţa, centrele de vacanţă sau de timp liber au fost înfiinţate în 1937, ca o componentă a educaţiei populare. Ele sunt adaptate categoriilor de vârstă ale copiilor, intereselor lor, cât şi ritmului de viaţă specific al fiecăruia. În cadrul activităţilor ludice şi nu numai, propuse în centrele de vacanţă, copiii evoluează intelectual şi fizic, dobândesc autonomie, învaţă să comunice mai bine, să lucreze în echipă, să respecte reguli, să aibă încredere în propria persoană, să descopere situaţii şi oameni noi, în deplină securitate şi libertate.

Text: Cioc Raluca Mihaela

Cu stima / Sincerely yours/ Mit freundlichen Grüßen

Viceprimar